Jak zorganizować spotkanie biznesowe?

Spotkania biznesowe okazują się konieczne, kiedy przedsiębiorstwo pozyskuje dużą liczbę nowych pracowników albo szuka współpracy z nowymi firmami. W momencie, kiedy nie ma możliwości bezpośredniego dotarcia do wszystkich osób czy zainteresowanych stron, spotkania biznesowe rozwiązują ten problem. Jeśli chodzi o kwestie organizacyjne, trzeba wziąć pod uwagę liczbę osób, które wezmą udział w spotkaniu oraz to, czy ma być ono adresowane np. do pracowników konkretnego działu. To również dobre wyjście, kiedy Twój zespół podejmuje współpracę z innymi podmiotami biznesowymi.

Organizacja kluczem do sukcesu

Kolejnym istotnym czynnikiem, który należy wziąć pod uwagę, jest czas. Jeżeli liczba osób jest ograniczona oraz dobrze określony jest temat spotkania, każdy uczestnik spotkania będzie miał szansę na zabranie głosu. Warto wcześniej przygotować i dostarczyć uczestnikom spotkania plan zebrania z tematami, które zostaną poruszone. Pozwoli to zarówno kontrolować czas, ale też przygotować się do merytorycznej dyskusji.

 

Komfort uczestników jest najważniejszy

Na komfort spotkania wpływa także odpowiednio dobrana przestrzeń, specjalnie wygłuszona i uporządkowana. Ważne jest również zadbanie o wymagania sprzętowe, przygotowanie rzutnika z dużym ekranem oraz nagłośnienia. Nie zapomnij o tym, by pracownikom zaproponować wodę mineralna oraz kawę i herbatę, z pewnością rozluźni to atmosferę i zachęci do wymiany myśli oraz da pozytywne świadectwo o Tobie jako o współpracowniku.

 

Organizowanie spotkań biznesowych wpływa również na wewnętrzną poprawę kultury organizacji oraz możliwość nawiązywania nowych kontaktów, poza tym zwiększa lojalność pracowników oraz poczucie, że ich przełożeni dbają o integrację wewnątrz grupy. Dzięki temu poprawia się zarówno jakość komunikacji, jak i pracy osób zatrudnionych w firmie

Leave a Reply